Nick

Forside av det første nummeret av Nick, som kom ut september 2005.
Forside av det første nummeret av Nick, som kom ut september 2005.

Nick var et såkalt "glossy" livsstilsmagasin med homofile og bifile menn i alderen 20-45 år som hovedmålgruppe. Bladet ble utgitt fra 2005 til 2006. Bladet var i hovedsak annonsefinansiert, og utgitt på eget initiativ av redaksjonen, ledet av redaktør Tore Aasheim. I følge Aasheim skulle bladet ha en "liberal, nysgjerrig, aktuell og positiv profil", og omhandle "mote, mat, design, karriere, reiseliv, biler, kropp, sex, samt aktuelt stoff."

Kilder

Eielsen, Marte Stubberød. 2005. "Glossy for homser". Klassekampen, 30.08.2005. Lest 17. mars 2015. http://www.klassekampen.no/7982/article/item/null/glossy-for-homser.

UiO: Senter for tverrfaglig kjønnsforskning. 2005. "Glossy for homser - Intervju". Lest 17. Mars 2015. http://www.stk.uio.no/om/aktuelt/i-media/2005/homoblad.html.

Hjelp oss!

Vi ønsker mer informasjon til denne artikkelen. Dersom du vet noe, send oss gjerne en epost på skeivtarkiv@uib.no.